Конспекти уроків

Конспект уроку 5 клас

Тема:Теоретичні відомості : твій режим дня , ЗРВ для розвитку  швидкості . Подвійний крок і кидок м’яча в корзину.

Завдання:
1.    ознайомити учнів з прийомами самоконтролю під час занять фізичними вправами.
2.    повторити стройові вправи на місці та в русі, різновидів ходьби та бігу.
3.    навчити комплексу загально розвиваючих вправ, подвійного кроку та кидку мяча в кошик.
4.    розвиток спритності.
5.Розвивати оздоровчу компетентність.


Місце проведення: спортивний зал.

Інвентар та обладнання: баскетбольні мячі, свисток, крейда, секундомір








Зміст навчального матеріалу, засоби
Дозування
Організаційно- методичні вказівки
Підготовча частина уроку (9 хв.)
1. організований перехід учнів до місць занять.
60
Пересування до місць занять в колоні по одному. Визначити направляючого та замикаючого з чисел учнів, дистанції 0,5м,темп пересування середній. Фронтальний спосіб організації діяльності учнів.
2. Шикування.Рапорт.Завдання на урок.
60
Шикування біля лінії правого верхнього кута.Рапорт складає черговий учень.Повідомити та пояснити завдання на урок.Похвалити 2-3 учнів, які присутні на уроці в акуратній спортивній формі.
Фронтальний спосіб організації діяльності учнів. 
3. Ознайомити учнів з прийомами самоконтролю під час занять фізичними вправами.
90
Повідомити, розказати, пояснити, отримати зворотню інформацію про сказане. Фронтальний спосіб організації діяльності учнів.
4. Повторити стройові вправи на місці та в русі:
-         повороти “Направо”, “Наліво”, “Кругом”;
-         перешикування з однієї шеренги у дві, коло;
-         фігурне марширування та повороти в русі. 
90
Нагадати, показати. Виконувати за командою вчителя. Темп виконання середній. Фронтальний спосіб організачії учнів. Виправити помилки.
5. Повторити різновиди ходьби:
звичайним кроком, широким кроком, на зовнішній, внутрішній частинах стопи, на носках, на пятках, з прискоренням, із зупинкою за сигналом, у напівприсяді, присяді.
90
Дистанція в колоні 0,5м. Виконувати за командою вчителя. Формувати правильну поставу та правильне дихання під час руху, частоту кроків, темп задавати свистком, зупинку здійснювати за сигналом свистка. Під час руху змінювати положення рук. Помилки: робота рук, положення тулуба, ритм дихання. Виправлення: підказка, допомога, повторення. 
6. Вправи на розслаблення та відновлення дихання:
-         поперемінне потрушування правою і лівою ногою;
-         ходьба з глибокими вдихами та глибокими видихами.
30
Оздоровча спрямованість. Дихання довільне. При глибокому вдиху спочатку випячується черево, а потім розширюється грудна клітка. При видиху навпаки.
7. Повторити різновиди бігу:
-         гладкий біг;
-         біг із зміною швидкості і напрямку;
-         змійкою по діагоналі;
-         спиною вперед;
-         приставними кроками правим, лівим боком;
-         з поворотами на 360 в праву і ліву сторони;
-         стрибками з ноги на ногу.
90
Дистанція 1 м.Темп бігу задається сигналом свистка. Виконувати за командою вчителя. Нагадати та показати правильність виконання різновидів бігу. Помилки: робота рук, постановка стопи, положення тулуба, голови.
Виправлення: підказка, допомога, повторення, сигнал.  
8. Вправи на розслаблення та відновлення дихання:
-         поперемінне потрушування правою і лівою ногою;
-         ходьба з глибокими вдихами та глибокими видихами.
30
Дихання довільне. При глибокому вдиху спочатку випячується черево, а потім розширюється грудна клітка. При видиху спочатку втягується черево, а потім звужується грудна клітка.
Основна частинауроку (31хв.)
1. Перешикування учнів у коло. Теоретичні відомості про режим дня .
10
Способом, узявшись за руки.
2. Навчити комплексу загальнооздоровчих вправ №6.
6 хв 6-8 повторень у кожній вправі
Пояснити, показати вправи почергово. Формувати поставу, правильне дихання.Виконувати за командою вчителя (підрахунок). Темп і ритм повільний. Фронтальний спосіб діяльності учнів. Помилки: неточність рухів.
Виправлення: підказка, допомога, повторення, навчальні картки.
3. Навчити подвійного кроку та кидку мча однією рукою від плеча в кошик: 
2хв
Розказати, пояснити, показати. Використати навчальні карточки, відеомагнітофон.
- виконати рух рукою після одного кроку та стрибка;
2хв
Вправу виконати без мяча, випрапивити помилки. Фронтальний, почерговий спосіб виконання. Шикування в одну шеренгу, інтервал 1м.
-виконати подвійний крок з основної стійки з імітацією кидка;
2хв
Розказати,пояснити, показати. Вправу виконувати без мяча. Виправити помилки. Фронтальний та почерговий спосіб виконання вправи.
-виконати кидок в кошик після кроку правою і зняття його з випрамленої руки вчителя або учня (крок правою, зняти мяч з руки вчителя або учня, крок лівою, кидок).
9 хв
Пояснити, показати. При виконанні виправляти помилки. Почерговий спосіб виконання вправи та за командою вчителя. Учні, які під час виконання вправи їх товаришем, незайняті, займаються спостереженням за виконанням даної вправи, аналізом її виконанням та імітуванням подвійного кроку.

Заключна частина уроку ( 5хв.)
1.     Шикування 

Біля лінії правого верхнього кута
2. Біг, ходьба

Темп виконання повільний
3. Вправи на розслаблення мязів

Фронтальний спосіб організації діяльності учнів
4. Вправи на відновлення дихання

Фронтальний спосіб організації діяльності учнів
5. Підсумок за урок

Розказати, пояснити
6. Завдання на наступний урок та додому

Розказати, пояснити, показати
7. Оцінювання учнів

Оцінка, похвала
8. Організований перехід до класу

В колону по одному дистанція 0,5 м





Тема: «Баскетбол. Техніка гри у нападі та захисті» Теоретичні відомості про гру. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості  і силових якостей . Ведення м’яча на місці і в кроці.
МетаСприяння з допомогою засобів спортивних ігор позитивному впливу на психічну, фізіологічну та рухову функції.
Методична: Підвищення загальної працездатності організму і рівня технічної підготовленості учнів.
Дидактична:
Навчальна: розвиток і удосконалення методики викладання вмінь і навиків з теми: баскетбол; закріпити основні елементи техніки гри у нападі та захисті (стійки пересування; передачі м'яча, ведення зі зміною висоти відскоку, напрямку та швидкості руху.
Розвивальна: заохочувати учнів до постійних занять фізичним вихованням та свідомого ставлення до зміцнення свого здоров’я.
Виховна: сприяти розвитку спритності і координації; виховати морально - вольові якості;  сформувати активно - позитивне відношення до занять з волейболу.
Оздоровча: Сприяти укріпленню систем організму, які несуть головне навантаження при виконанні спеціально – технічних вправ та в грі.
Вид заняття: практичне.
Тип заняття: удосконалення вмінь та навиків (тренувальний).
Засоби навчання: ходьба, біг, загально-розвиваючі, спеціально-підготовчі і такі, що підводять вправи.
Форми та методи проведення заняття:
При організації занятій: фронтальний, групової, індивідуальний;
при повторенні техніки: пояснення, показ, повторний, поточний;
при розвитку фізичних якостей: рівномірний, повторний, змінний.
Обладнання: м'ячі баскетбольні та набивні, секундомір, свисток, методичні картки.
Місце проведення: Спортивний зал.






Хід заняття

1        Організаційний момент                                                                                              
Шикування, привітання, переклик учнів. Завдання та зміст занять. Визначення початкового рівня частоти серцевих скорочень за 15 сек.
2        Мотивація                                                                                                                    
Позитивний вплив баскетбольних вправ на здоров'я і фізичний розвиток молоді
3        Ознайомлення з темою і метою заняття                                                                 
Повідомлення теми заняття «Баскетбол. Техніка гри у нападі та захисті».
4       Активізація опорних знань                                                                                        
  Визначення поняттям «фізичне виховання», «спортивні ігри» «особисте здоров’я». Техніка безпеки, якої додержуються учні під час виконання баскетбольних вправ.
5    Практичне заняття
5.1   В підготовчій частині потрібно підготувати організм до майбутньої основної діяльності, підвищити загальну і спеціальну підготовку. Виконується шикування, вітання, повідомлення задач заняття. Стройові вправи на місці - повороти, перебудови. Ходьба в русі: на носках, на п'ятах, на внутрішній та зовнішній частині стопи, перекатом з п'ятки на носок. Під час ходьби спину тримати рівно, положення рук змінювати за командою. Після ходьби переходити на біг. Далі виконується комплекс загально-розвивальних вправ для розігріву м’язів рук і плечового поясу, тулуба в русі. Вправи для розвитку сили м’язів ніг і укріплення зв’язкового апарату гомілкових і колінних суглобів: ходьба випадами, стрибки на одній нозі та на двох ногах з просуненням вперед Спеціальні бігові вправи:
Ø  біг з високим підніманням стегна;
Ø   біг із нахльостуванням гомілки.
Ø  правим боком приставним кроком;
Ø  лівим боком приставним кроком;
Ø  біг на прямих ногах уперед;
Ø  стрибками на правій нозі;
Ø  стрибками на лівої нозі;
Ø  стрибковий;
Ø  з прискоренням.
Темп середній. ЧСС 100 - 120 ударів/хв.. Дистанція 2 метра.                                      
Після бігу - ходьба 2 кола для нормалізації дихання. Переміщення з колони по одному в колону по три. Виконуються загально-розвиваючі вправи на місці: кругові рухи головою, прямими руками, ривкові рухи, наклони та повороти тулуба, нахили та випади, махи прямими ногами. Всі вправи виконують за викладачем на чотири - вісім рухів. Велика увага приділяється вправам кистей, плечових суглобах та на розтягування м'язів ніг: нахилам, випадам і так далі.
5.2  Для того, щоб досягти основної мети заняття, учні виконують окремі задачі:
Ø Пересування баскетболіста                                                                                  
Ø Комплекс вправ у парах із набивним м’ячем                                                    
Ø Прийом і передача м’яча                                                                                      
Ø Особиста опека гравця
Ø Взаємодія трьох гравців у нападі
Ø Взаємодія двох гравців у нападі з опіром захисника(заслон)                       
Ø Ведення зі зміною напрямку з кидком після подвійного кроку                      
Ø Навчально – тренувальна гра у баскетбол                                                         
5.3  В заключній частині                                                                                                 
      Після побудови в колонну по одному знову перевіряється ЧСС (70 - 80 ударів).                           
 5.4 Підсумки заняття викладач вказує позитивні і негативні моменти заняття, оцінює успішність учнів. Оголошує домашнє завдання: до комплексу ранкової гімнастики включити самостійне вивчення: «Профілактика спортивного травматизму».


План-конспект заняття


№ з/п
Зміст заняття
Дозування
Організаційно-методичні вказівки
Підготовча частина – 15 хвилин
1
Шикування, привітання, переклик Завдання та зміст занять. Визначення початкового рівня частоти серцевих скорочень за 15 сек.
2хв.
Правила поведінки та техніка безпеки на заняттях спортивними іграми. Опитування про самопочуття в стані покою і при навантаженні протягом занять
2
Актуалізація опорних знань: надати визначення поняттям «фізичне виховання», «спортивні ігри», «особисте здоров’я»
1 хв.

3
Мотивація навчальної діяльності: значення занять спортивними вправами для людині різного віку
1 хв.

4
Стройові вправи (повороти на місці, перешикування в 2 шеренги). Різновиди ходьби: на носках, п’ятках, внутрішній та зовнішній стороні стопи, перекатом з п'ятки на носок,
 2хв.
Чітке виконання команд. Основна увага на правильну поставу. Дихання вільне
5
Повільний біг 200 м(ведення зі зміною рук та висоти відскоку)
 1хв.
Дихання відкритим ротом і носом, 2 кроку – вдих, 2 кроку – видох. Після ходьби активний відпочинок: вправи на встановлення дихання.
6
Комплекс загально-розвивальних вправ для розігріву м’язів рук і плечового поясу, тулуба в русі, м’язів ніг біля опори. Вправи для розвитку сили м’язів ніг і укріплення зв’язкового апарату гомілкових і колінних суглобів: ходьба випадами, стрибки на одній нозі та на двох ногах з просуненням вперед (до 20 м)
1 хв.
Комплекс спеціально-підготовчих вправ учні виконують за самопочуттям. Вправи виконувати з повної амплітудою. Інтервал відпочинку між вправами для ніг не більше 30 сек. Активний відпочинок: вправи на встановлення дихання
7
Ходьба:

1-2 – руки вгору (вдих);

3-4 – руки вниз (видих);

20 м
«Кроком руш!»
8

Перестроювання з колони поодинці   в колону по три.

30''
Стежити за диханням. Дистанція і інтервал 2 кроки.
9
Загально – розвивальні  вправи  з баскетбольними м’ячами.

1. В. п. вузька стійка, м'яч в руках попереду.
1- кисті вниз, 2 - В. п., 3 - кисті вгору, 4 - В. п.

4-6 разів
Темп повільний. Руки не опускати вниз.

2. В. п. вузька стійка, м'яч в руках знизу.
1- зігнути руки в ліктьових суглобах до торкання м'ячем грудей,2 - випрямити руки вгору, 3 - руки з м'ячем до грудей, 4 - В.п.

4-6 разів
Слідкувати за положенням рук

3. В. п.: вузька стійка, м'яч в руках знизу.
 1- руки вперед,  2- руки вгору,прогнутися,  3- руки вперед,    4 – В.п.
4-6 разів
Слідкувати за положенням рук

4. В. п.: широка стійка, м'яч в руках вгорі.
1 - нахил вправо, 2 - В.п., 3 і 4 - те ж вліво.
4-6 разів
Можна виконувати з перекладанням м’яча з руки в руку

5. В. п.: широка стійка, м'яч в руках попереду.
1 - поворот вправо, 2 - В.п., 3 - поворот вліво, 4 - В.п.
4-6 разів
Можна виконувати з перекладанням м’яча з руки в руку

6. В. п.: широка стійка, м'яч в руках зверху.
1 - нахил вперед, м'яч на підлогу, 2 - випрямитися,руки доверху,   3 - нахил вперед, м'яч у руки,     4 - В.п.
4-6 разів
Коліна не згинати

7. В. п.: вузька стійка, м'яч в руках зверху.
1 - нахил вперед,м’яч на підлогу, 2 - присід,руки вперед, 3 - нахил вперед, м’яч у руки, 4 - В.п.
4-6 разів
П’ятки від підлоги не відривати

8. В. п.: вузька стійка, м'яч в руках знизу.
1 - стрибком ноги нарізно, руки вперед, 2 - стрибком ноги разом, руки вгору, 3 - стрибком ноги нарізно, руки вперед,                   4 - стрибком В.п.
4-6 разів
Ноги в колінному суглобі не згинати
10
 Вправи на поновлення дихання
30 сек.
Можна виконувати вправи на увагу. Темп повільний.
11
Визначення ЧСС за 15 сек.
15 сек
120-140 уд/хв.
Основна частина –25  хвилин
1
Визначення основних елементів техніки гри у нападі та захисті
1 хв.
Коротка інформація про техніку баскетбольних вправ
2
Пересування баскетболістів:

-  лівим та правим боком;
- спиною уперед у чергуванні із звичайним бігом,
- біг спиною уперед,з разворотом на 180грдусів та прискоренням,                                - біг із зупинкою кроком;
- біг із зупинкою стрибком та викрокуванням);
.
 2хв.

Учні повинні знати та уміти застосовувати: приставні кроки на зігнутих ногах вперед, назад, вправо, вліво, подвійний крок, біг вперед і назад, зупинки після пересування
3
Перешикування у дві шеренги
30 сек.
Перші номери беруть набивні м’ячі
4
Комплекс вправ у парах із набивним м’ячем:
а) в.п. – обличчям одне до одного, м’яч у руках одного студента на рівні обличчя. Кидки м’яча обома руками з попереднім напівприсідом;
б) в.п. – обличчям одне до одного, м’яч у руках одного знизу. Кидки м’яча обома руками знизу з попереднім напівприсідом та випрямляючи ноги у колінному сутаві, виконувати кидок;
в) в.п. – стійка ноги нарізно обличчям одне до одного, один учень у нахилі з прямим тулубом тримає м’яч обома руками попереду. Кидки м’яча обома руками вгору-вперед, не випрямляючи тулуб;
г) в.п. – учень стоїть боком до партнера, м’яч – біля грудей. Стрибок із поворотом до партнера та кидок м’яча обома руками у момент стрибка.

4 -6 разів



4 -6 разів




4 -6 разів





4 -6 разів



Відстань у парах та вага м’ячів:
Ø  юнаки – 5-6 м, 2кг;
Ø  дівчата – 3-4 м, 1кг.
Звернути увагу на правильний прийом м’яча.


Узгоджувати рухи





Другий учень ловить м’яч обома руками та набуває в.п.



Узгоджувати рухи
 Після завершення кожної вправи м’ячі передаються першим номерам. Кількість підходів відповідно самопочуттю
5
Прийом і передача м’яча:
- прийом і передача м’яча двома руками від грудей;

прийом і передача м’яча двома руками зверху в парах у стрибку;





20 разів



8-10 разів





Можна виконувати з урахуванням часу. Звернути увагу на правильне положення рук, ніг, тулуба.

Правильне положення рук, кінцівок і пальців на м'ячі при передачі

6
Вправа 1. Розташування гравців
показано на мал. 113. 113
 Вчитель кидає м'яч у щит. Центровий гравець ловить,
або відбиває м'яч партнерам з колон
А і Б при протидії захисника.
Перші гравці колон А і Б беруть участь
у прориві (2: 1) при протидії
захисників (В).
3-4 рази
Можна виконувати,коли центровий включається до швидкого прориву
7
Вправа 3. Розташування гравців показано на мал. 114. 114

В даному випадку двоє нападників намагаються перешкодити центровим опанувати м'ячем і направити його партнерам (А і Б) в прорив. Захисники (В) протидіють прориву.
4-5 разів
Виконується особиста опіка гравця
8
Вправа 2. Дві трійки гравців у двох колонах виробляють добивання двома м'ячами (одночасно). За сігналом вчителя обидві групи спрямовуються в швидкий прорив
2-3 рази

Влучення в кільце обовязкове
9
Ведення зі зміною напрямку з кидком після подвійного кроку
2-3 хв.
Зміна рук,та влучення в кільце. Можна виконувати на два кільця
10
Визначення рівня ЧСС за 15 сек.
1сек.
ЧСС150-170 уд/хв.
11
Навчально – тренувальна гра  баскетбол
5-7 хв.
Можна виконувати на два кільця або на одне
Заключна частина – 5 хвилин
1.
Шикування в одну шеренгу, визначення рівня ЧСС, підсумок заняття.
3 хв.
Виставлення оцінок декількох учнів. Встановлення ЧСС: 75-85 уд/хв
2.
Домашнє завдання
1 хв.
Профілактика спортивного травматизму
3.
Прощання. Організований вихід зі спортивного залу
1 хв.

Немає коментарів:

Дописати коментар